2016/06/22

Zabydlujeme / Letní proměna - obývák v marockém stylu

Už dlouho mě lákalo přidat do našeho bydlení doplňky a dekorace v marockém stylu. V létě obzvlášť, protože mi tento styl připomíná cestování, vůni dálek, moře a dovolenou. Navíc jsou to obvykle osobité kousky s přidanou hodnotou - ručně vyráběné z přírodních materiálů přímo z dálného Orientu. A jak jistě víte, k bydlení ve skandinávském stylu se skvěle hodí, originálně jej doplní a krásně zútulní. Také to, že se mi líbí už opravdu dlouho, je důkazem, že jen tak z módy nevyjdou. Dají se do nekonečna kombinovat a co se týče počtu doplňků - v čele s polštářky a lucernami - čím více, tím jednoznačně lépe!

Po proměně

I když někdy bohatě stačí přidat jen pár drobností v marockém stylu, já jsem neodolala... Mohla jsem si totiž zabydlet náš přestěhovaný koutek v obýváku přesně podle mých představ a se vším, co se mi líbí a přála bych si mít doma. O to těžší potom bylo se s těmito nádhernými skvosty loučit, i když pár jsem si jich přeci jen nechala ;-)

Před proměnou
Jak vidíte na fotce "před", veškerý základ, co se nábytku týče, je stejný. I když jsem v barevnosti zůstala střídmá, typické černobílé vzory na textilu, ručně malovaná keramika a dekorativní osvětlení s drobnými nádhernými detaily, zlatými odlesky, přírodním proutím a tropickou zelení koutek krásně zateplily. K dokonalému looku mi chyběl už jen některý z ručně tkaných vlněných koberců a bílý kožený marocký taburet, který si přeji už opravdu moc dlouho, a brzy bude opět v nabídce Nordic Day.

Zcela vlevo bavlněný povlak na polštář Green ZigZag a velký měkkoučký ručně tištěný prošívaný přehoz Black Print
Použila jsem především doplňky od mé oblíbené značky Tine K Home, z nichž některé už léta vlastním, jako třeba skleněný svícen Facet Glass Clear, který jsem tentokrát využila jako skleničku na vodu. Od Tine K je také dekorativní cementová kachle Maroko sloužící jako podložka na servírování, bílé keramické květníky White Vietnam s lehce rustikálním vzhledem a povlak na polštář Wave Black uprostřed sedačky.


Tine K Home jsem doplnila luxusní novou značkou DAY Home s bohémským nádechem pro ty nejnáročnější. Znám ji už dlouho ze svých oblíbených zahraničních blogů, a proto mě to, že je konečně k dostání i u nás, moc potěšilo. Z porcelánu mě nejvíce zaujala miska a dezertní talíř Baroque s jemným a elegantním motivem - ideální třeba na lehkou letní svačinku. Stejně tak mě dostala i černobílá keramická dózička do koupelny Handpainted. Ano, ráda měním věcem jejich funkčnost, proto jsem ji v obýváku použila jako mističku na cukr či bonbóny. Je skutečně překrásná.



Absolutní top je ale pro mě lněný polštář Harlequin White s ručně našívanými zlatými flitry, který jsem si nutně musela vypůjčit z Bella Rose. A mohu zaručit, že ten bude opravdovým šperkem v jakémkoliv interiéru.


Na Bella Rose rovněž naleznete vonnou svíčku Fig & Aprricot v minimalistickém balení od nové značky přírodní kosmetiky Meraki, kterou právě testuji. Má šťavnatou osvěžující vůni a její velké balení tvoří velmi příjemný poměr k ceně. 

A pokud toužíte po doplňku z nižší cenové relace, který přesně zapadá do marockého stylu, doporučuji zvolit bavlněný černobílý povlak na polštář Alice od Blossom s nadčasovým černobílým vzorem, jenž působí elegantně v jakémkoliv podání, a je i mým letním MUST HAVE favoritem (na fotkách níže).


A konečně se dostáváme také ke stylovému osvětlení! Mým favoritem je nová holandská značka Zenza, s níž krásně dotvoříte orientální atmosféru. Ručně zdobená závěsná lampa Bella Filigrian Silver ze stříbrné mosazi mě zaujala především svým ladným tvarem.




Nakonec se ještě můžete pokochat jedinečnými detaily mosazného svícnu Round Fan Silver od stejné značky, či bambusovou lucernou Shiny Black od Day Home, která bude určitě výjimečným solitérem nejednoho interiéru.

I když je to v našem bydlení možná nezvyklé, já jsem se s marockým stylem opravdu zžila a cítila se v něm velmi příjemně. Stejně tak náš chlupatý miláček, kterého jsem opravdu neměla to srdce z poklidného letního stylingu a úvodní fotky vyhnat :-). 

A co vy, také se vám orientální nádech skandinávského bydlení líbí nebo jej už dokonce doma máte? Pokud ne, doufám, že vám byla naše proměna, kterou jsem pro vás opět moc ráda nafotila, příjemnou inspirací.

Přeji vám společně s Nordic Day krásné léto, i když jej budete trávit třeba jako já, jen ve stínu našeho lehce marocky zútulněného obýváku ;-).

Šárka

4 komentáře:

  1. Opravdu nádherný interiér. Strašně se mi líbí kombinace barev a marocké doplňky jsou naprosto dokonalé.

    www.42stupnu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Moniko, za celý Nordic Day souhlasíme, Šárce se výběr doplňků a celá proměna povedly na jedničku! I ta monstera tam dokonale padne! Krásný den :) Petra, Nordic Day

      Vymazat
  2. Taková dekorativní svítidla by se mi také líbila :-) . Manžel na to ale moc není. Pro něj je všechno kýč. Chce mít doma co nejmíň věcí. Divila sem se, že mi vůbec schválil lustr, který jsem si vybrala na https://www.elfetex.cz/products/svitidla . Je teda pravda, že je decentní, tak možná proto :-D .

    OdpovědětVymazat
  3. Wow, tak to zírám. :) Je fajn vidět, že dneska umí někdo dělat i jiný bytový design a styl než hygge nebo Skandinávii. Přitom třeba tenhle marocký pohodlný styl je fajn. Ještě mi tam chybí něco jako solná lampa na dekoraci a zároveň na osvěžení a hydrataci vzduchu. :) Rozhodně bych se toho nebál. :)

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za vaši návštěvu a komentáře! :-)