2016/12/13

Tvoříme / DIY balicí papír pro stylovou nadílku

Vánoce jsou za dveřmi a protože ze zásady nakupuji s předstihem, na tajném místě ve skříni se mi pomalu začínají kupit dárečky pro rodinu. A jelikož už začalo regulérně hrozit, že tu hromádku za komínkem svetrů někdo objeví, rozhodla jsem se letos dárky zabalit už na začátku prosince. 

Již několik let na Vánoce vyrábím svůj vlastní balicí papír pomocí razítek, letos jsem ale chtěla zkusit i něco jiného. Takže pokud si stejně jako já dáváte záležet na s láskou zabalených dárcích, snad vám přijdou vhod mé dva tipy na DIY balicí papír a vánoční balení v černobílém nordic stylu. Zaručuji, že obojí je časově i finančně nenáročné, ale přitom zábavné a hlavně efektní!


Na výrobu vlastního balicího papíru budete potřebovat:

- obyčejný hnědý papír na balíky - stojí pár korun, ale přitom má ideální tloušťku i savost barvy
- půlku brambory a akrylovou barvu na tisk (tempery mají tendenci se drolit a rozmazávat)
- štětec, nůžky, větvičky, šípky či jiné bobule
- hromadu papírových washi pásek, stuh a plochých vánočních ozdob na dekorování, papírové jmenovky


První papír jsem se již tradičně rozhodla potisknout. Letošní volnou inspirací mi byly stromečky švédské značky Fine Little Day, které vypadají krásně a hlavně se na nich nedá nic zkazit! I tak ovšem doporučuju si stromeček na bramboru předkreslit a nevyřezávat rovnou. Samotný proces vyřezávání do brambory je nám myslím všem dobře znám a není jej třeba blíže popisovat :)


A pak už stačí jen namíchat barvu do ideální konzistence, nanést barvu štětcem a tisknout! Nedělejte si hlavu s chybkami ani přesným rozložením stromečků - je to právě ta dokonalá nedokonalost, která má na svědomí nezaměnitelné kouzlo DIY papíru.



A je hotovo!

Druhý papír jsem se rozhodla jednoduše popsat štětcem. Nápisy jsem volila velké a spíše neurčité, určitě ale můžete na papír napsat vzkaz či přání přímo na míru obdarovanému!


Velká písmena na zabaleném dárku pouze vykukují a vytváří tak zábavný dekorativní efekt.

Pak už jen zbývá nechat papíry pořádně proschnout a můžete se pustit do balení! Kombinace hnědého papíru a černé barvy vypadá krásně s jehličím, které se skvěle hodí jako voňavá dekorace pod stužku. Černo -"bílou" kombinaci můžete ozvláštnit i kapkou červené nebo zlaté barvy. Uvidíte, že dárečky budou se stromečkem vyloženě "ladit"!


Tradičnější stromečkový papír jsem kromě jedlového chvojí a šípků dozdobila černou stuhou Black Star, papírovou washi páskou Jingle Bellsplochou dřevěnou ozdobou Noël a keramickou trumpetkou. Washi pásku se nebojte použít klidně přes celý obvod dárečku - a pokud nemáte stuhu, můžete ji páskou dokonce zcela nahradit!


Elegantnější papír s nápisy si zasloužil trochu více metalických odlesků v podobě hvězdičkových ozdob Gold a Sparkling. I zde jsem využila stuhu Black Star a keramickou ozdobu House Doctor, tentokrát ovšem s potiskem cesmíny. Jmenovky jsem použila ty, které Nordic Day dává k objednávkám jako tajné překvapení... ale nikomu neříkejte, že jsem vám to prozradila!




Tak já už mám zabaleno!

Doufám, že jsem vás alespoň trochu inspirovala k letošnímu balení, a přeji všem ty nejkrásnější vánoční svátky!

La Petite Anne & tým Nordic Day


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za vaši návštěvu a komentáře! :-)